Semester / plugg / Sommarlov :-)

0kommentarer

Kär ledighet har många namn. Nu har jag gjort mina sista 10,5 timmar för denna sommar på Konsum. Två veckors jobb blev nästan 10 veckors jobb. Vilket jag är väldigt tacksam över speciellt nu när gubben är arbetslös men den saken oroar mig nog minst. Igår så var det till att söka CSN för detta år och anmäla mig på höstens första kurs och även på programmet och då börjar det kännas att snart är det höst och man är åter igen igång med pluggandet. Nu ska jag fixa med alla lönepapper och se till att jag klarar min inkomst för vad man får ha för CSN utan att dom tar lån/studiestödet ifrån en. Har ju lite andra grejor utöver Konsum så ger lite pluring så det gäller att hålla siffrorna rätt i munnen ;-)
 
Igår var vi in till Plantgen och köpte lite nya ytterkrukor till trädgården då de övriga försvann i branden och jag var för snål i våras för att köpa några då, igår var det 50 % rabatt så då blev det fyra till baksidan och två till bron, vilka det även vart tillhörande blommor i höst tema till. Satte även i lite snygga solcellslampor, blev faktiskt bättre än jag trodde när vi inspekterade när mörkret kom :-)
 
Angånde träning så blev det 8 km promenad och en ridtur igår och idag har jag gått massor på jobbet men även tyvärr syndat en del....:( Men nu dj****lar blir det andra bullar. Målet blir bara tydligare och tydligar för mig så nu kör jag som sjutton men gråter inte för att jag misslyckas en dag. Att lägga om livsstil är inte gjort i en handväning utan jag accepterar att jag kan fela. 
 
Nej nu ska jag bara vara i några timmar och sedan blir det plugg och ridning imorgon :-)
 
PUSS OCH KRAM HELA DAGEN LÅNG ;-)
 
 
Snart är denna vackar årstid här :-)
 

Kommentera

Publiceras ej