Tiden går men jag består ;-)

0kommentarer

 Ja ni, nu är det ett tag sedan jag skrev igen... börjar nästan bli tjatigt med den meningen. Har ju tidigare skrivit om min träning på min andra blogg men nu kör jag en och hoppas på att skriva lite oftare genom detta beslut.
 
Tidigare i sommar så gjorde jag ett kapp i form av en cross trainer för 200,- knappt använd och denna kör jag min träning på just nu. 5 gånger i veckan kör jag 30 minuter och sedan är jag ju ut med hunden och rider dessutom, denna träning har jag ju dock gjort ett längre tag så den är som den är men visst tänker jag till nu när jag har ett mål och ökar tempo i båda dessa aktiviteter. Allt för att öka förbränningen och komma närmare uppbyggnadsfasen av muskler :-) 
 
Mitt mål är att komma ner till ca 65 kg (lite beroende på hur kroppen reagerar på träningen) och sedan bygga muskler på kroppen. Så just nu är det förbränningsfasen som gäller och då löpning (när insekterna börjar dö ut igen, får panik just nu av dom) och sedan min nya vän cross trainern. Jag började den 1 juli med en vikt på 79,8 kg och har nu förlorat ca 4 kg.  Har ju jobbat denna sommar och har då förbannat svårt att låta bli godis och andra onyttigheter så jag skyller på detta att det inte går fortare utför med vikten. Nu återstår dock bara en arbetsdag i planerna. 
 
Vad gäller kosten så äter jag allt men i lagom mängd och tänker till på vad jag äter. Vill man äta gott (godis och andra onyttigheter) så blir det mer träning eller acceptera att det inte blir så mycket minskning den veckan! Eftersom jag är nykterist behöver jag aldrig tänka på alkoholintaget och det är riktigt skönt med tanke på att levern är en viktig bit i nedbrytningsprocessen av överskotts fettet på kroppen, och den har ju lite jobb att genomföra om man förtär alkohol även i små mängder (alltså även den lilla lilla mängd alkohol som saker jag förtär får innehålla. även om jag personligen föredrar helt alkoholfritt).
 
För övrig så lever livet väldig väl med mig just nu, trotts gubbens arbets oro så tycker jag vi reder situationen på bästa sätt! Felicia flyttar tillbaka till Uppsala nästa vecka och sedan blir det Kreta för hennes del en vecka och jag drömmer och längtar tills vi ska fara till Rhodos men dit är det ju 364 dagar idag ;-) Skolan böjar ju snart så jag har förberett mig med att all literattur till denna kurs är klar, de två sista böckerna bör komma i lådan på måndag vilket känns väldigt skönt! Ser fram emot att börja igen och träffa klasskamraterna igen. 
 
Idag blir det en ridtur på förmiddagen och sedan får vi se vad dagen vill bjuda på :-) 
 
Ta väl vara på er vänner <3 
 
Kram

Kommentera

Publiceras ej