Nyår :)

0kommentarer

Vilken tur jag har som har en make som blivit intresserad av matlagning eller ja ja blivit intresserad han har allt tyckt det varit roligt men inte alltid tagit sig tid att göra det bara. Idag bjöds det på nötfilé och hasselbackspotatis med en hemgjord rödvinssås och grönsallad, helt magiskt gott var det. Framåt kvällen blir det efterrätt som sonen fick svänga ihop medans vi skjutsade Felicia till tåget och färd mot Malin och Uppsala för Nyårsfirande där. 
 
För övrigt har vi räddat soltaket som vi inte tagit ner ställningen till idag då isen från hängrännorna kom ner med en väldig fart.... Och vips så hade även grillen åter fått sin kappa på sig igen, ska bli spännande och se hur länge det sitter kvar dock... Då vinden har en förmåga att förflytta denna kappa lite då och då men jag hoppas min förankring av den denna gång är mer motståndskraftig än sist :-)
 
Idag har jag planerat lite och dragit upp lite riktlinjer och alternativ får se vilket det blir framåt våren ;) Känns hyfsat vilket det än blir måste jag säga men detta faktum gör inte valet enklare faktiskt. 
 
Detta år som förflutit blev ju inte alls som tänkt då vi drabbades av brand ifrom av att hela uthuset försvann och allt med det en kall natt i februari. Visst var det hemskt men jag är så himla lycklig att jag är lätt väckt och vaknade av ljus och ljud från branden så inte vårat boningshus drabbades utan att brandkåren kunde släcka det så pass så detta klarade sig. Tyvärr blev ju även min älskade make arbetslös i augusti då Kadax Produktion och Karlit Grup gick i konkurrs vilket kändes väldig tråkigt. Nu hoppas vi dock på ett mycket bättre 2013 med förhoppningar om nytt jobb och nya härliga möjligheter. Jag kan redan se en härlig start genom min stora utmaning och det är att genomföra min andra halva av min högskoleutbildning och även genomföra praktik på NBV förbundet under våren.  Sedan tar Felicia studenten och Fabian slutar årskurs 9 herre gud vad tiden går :) tur att min ungdom består..... jo just ja jag fyller ju 40 också men som sagt var det är bara en siffra :-) För övrigt vet man ju inte ett skvat om framtiden utan jag ska njuta av nuet så himla mycket jag kan och fårmår att göra. 
 
Min riktigt stora utmaning blir att det är godis, snask och läsk förbud från och med i morgon :-) och träningen kommer att prioriteras hårt framöver då detta får mig att må så himla bra! Så bort med sockret och fram med lite muskler och konditon. Hittade ett lopp att springa i juli vilket är vildmarksloppet i Gävle ett terränglopp på 10 km, tror till och med gubben är lite sugen att deltaga :-) 
 
Nej nu ska jag njuta lite av desserten :-)
 
Ha nu ett underbart Nyår så hörs vi nästa år ;-)
 
Kram
 
 

Kommentera

Publiceras ej