planerar för ett nytt härligt år

0kommentarer

Så börjar då året närma sig sitt slut och jag tänker och funderar på hur detta år ska bli, Jag vet att jag har en väldigt lärorik och spännande praktik framför mig i fyra månader på NBV förbundet där jag har förmånen att gå bredvid personalchefen, vi har diskuterat lite vad jag ska göra och allt det känns jättespännande och utvecklande. Jag hoppas självklart även att gubben får ett nytt jobb och att vi alla fyra får vara friska. 
 
Jag är ju jubilar detta år så jag funderar lite på hur jag ska lägga upp det firandet, vi var ju hos en vän igår som lagt upp det med öppet hus. Själv väljer jag att flytta mitt firande till sommaren då vi alla kan vara ute ;) vilket jag tycker är skönt. Men jag kommer att fira lite med min lilla familj när jag fyller med ett resturangbesök eventuellt ja vi får se vad som händer tankarna går fram och åter hela tiden men det kommer att bli bra iaf.
 
För övrigt är det ju plugg som gäller till max då denna termin sägs vara den tuffaste men det är bara kämpa på och göra sitt yttersta och jag är övertygad om att jag fixar det! allt har ju gått väldigt bra så här långt iaf. Märker ju att erfarenhets bagaget är guld värt i många av våra kurser då det finns något att hänga upp kunskapen på i verkliga situationer vilket förenklar för mig, tror visst det är så vuxna lär ;) Vilket är det vi läser om just nu!
 
Idag blir det till att röja av gården från en massa snömådd då vi har 4 plus här och bara gröt på gården, jättetrist men som sagt bara vi får bort det så blir det bättre underlag för både bilarna och oss som ska gå i det. tror dock det kommer ta ett tag att få ordning på det tur vi har traktorn!  Det blir nog mest gubben som fixar med det medans jag pluggar lite och funderar lite kring de PM som ska skrivas i denna kurs tror dock jag har en bra utgångs tanke kring det men det vissar sig när man börjar skriva på allvar! Som sagt var har en del innan jag kommer dit att göra först men jag tror jag ligger ganska väl i tiden. 
 
Nu blir det lite frukost tror jag då magen kurrar :) 

Kommentera

Publiceras ej