blåsten är här igen.....

0kommentarer

Okej jag borde absolut plugga om en gris men kommer inte igång för fem öre....:( och hamnade här istället... bra eller dåligt har faktiskt inte en anning. Hur som så började jag och gubben dagen med att röja av i huset, jag tog mig an spisen som var lagom grisig efter julens alla socker kok ;) men nu är den ren och fin igen. Sedan blev det en lång promenad med lilla voven och för att vi har som löfte att vi ska ta sådana varje dag och hålla oss ifrån godis och flytande socker. Vilket vi lyckats riktigt bra med båda två *stolt*. Väl hemma så blev det en god lunch och sedan meningen att jag skulle plugga.... men men. Nu sitter jag här istället ;) Ska snart göra ett seriöst försök igen, ska bara ta en promenad snart och möta Fabian som kommer från bussen och inte trivs med att gå själv så då möter jag upp :) Men mitt på dagen kom det en grym vind i form av riktiga byar. Vet e sjutton om vi klarar elen för det blåser från havet och STORA har ju varit så himla hyggliga att lämna några få träd innan ledningen så det har en förmåga att bli vältor åt fel håll om jag säger så... Inge bra då gubben jobbar eftermiddag och jag och elverket inte riktigt blivit kompisar ännu ;) undra varför??  Dessutom har  STORA varit i grannskapet och fällt hela vintern så då borde dom kunnat tagit dessa träd också tycker jag men men. Om något dygn vet vi hur det gick ;)

Appropå lusten att plugga gud vad kul det är att twittra och face booka istället begriper inte... diseplinen saknas helt i mellan åt... men som sagt ska göra ett tappert och seriöst försök snart igen=)

Annars måste jag säga att jag trivs förträffligt med mitt liv just nu allt går som det ska, visst vissa dagar är det svårt att motivera sig men jag har mina knepp både för vikten och plugget. Och innser mer och mer hur viktigt det är att jag rör mig så kroppen får stimulans och inte bara huvudet för att det ska fungera med just plugget och det ger ju positiva effekter på vikten vilket är väldigt trevlig =)

Nej nu är det nog dags att knalla iväg snart =)

Kram på er alla värdefulla människor <3

Kommentera

Publiceras ej