Trettondagen och där med den 6 januari

0kommentarer

Idag är det 22 år sedan min älskade mamma somnade in efter tre års kamp mot sjukdomar både självförvålade och annan skit som tyvärr kom där igenom. Allt detta på grund av alkohol visst det är lätt för mig att säga kunde du inte bara gett fan i skiten och tagit våran kärlek och oro på allvar. Men beroenden är starkare än all kärlek i världen i vissa läggen. Många har turen att klara av att bemestra dessa andra fixar det inte :( Tyvärr vet man inte vilken typ man är i förväg och ska man lyckas så finns beroendet där alltid bakom hörnet och lurar... En djävligt falsk sjukdom den där alkoholism. och ja det gäller alla slags beroenden men nu var det alkoholen som tog min mamma. Jag har ju levt mer utan min mamma än med och hon fick aldrig uppleva sina barnbarn vilket är otroligt synd då hon har två av den bästa sorten!
Men dom stunderna hon var nykter så kunde jag nog inte ha en bättre mamma hon fanns alltid där då :) och jag har fått så himla mycket bra saker via henne. Jag har ju även vänt det jobbiga till något positivt och ser saker som andra kanske missar bara för jag vet att livet kan vara djävligt svart när det är sådana perioder för en alkoholist visst den som dricker har det jobbigt men dom nära och kära har det än värre då dom aldrig vet vad som väntar dom då dom öppnar dörren till sitt hem :( Men som sagt var fan det som inte dödar det härdar och jag har tagit mig igenom detta helskinad eller iallafall hyfsat.
Så sov så himla gott mamma lilla och håll dina vakande vingar över mig, mina bröder och våra familjer <3  och krama pappa och morfar från oss alla =)
Idag har det varit morgonpromenad i -6 grader och strålande sol så himla härligt! Nu blir det stallet och hämta hem hö till alla lurviga hjärtan där ute <3
Sedan får nog Julen flytta ut igen för att återkomma i slutet av året igen sen ska det pluggas också ja ja det hinns det hinns =)
Kram Kram

Kommentera

Publiceras ej