Då var det dags igen då..... Tenta ;-)

0kommentarer

Min vecka har gått till plugg, hästar, efterforskning och han även med en helt underbar eftermiddag/kväll med gubben igår. Jag har varit ut till stallet två svängar och ridit och tagit hand om busfröet mitt, allt har flytit på som det ska och hade även tur med vädret som faktiskt höll uppe båda dagaran vilket var väldigt skönt. Dock har vi det svinkallt ute, morgonpromenaden idag blev i iförd täckjacka... hallo 1 juni idag vädergudaran de sägs att det officiellt är sommar då... obs sommar är inte 6,5 grader och nordanvindar....
Har även försökt plugga en hel del denna vecka men det går djävligt trögt men lite går det säkert in... eller inte ;-)
Igår var det 20 år sedan jag och gubben hittade varandra hemma hos en gemensam vän, och har sedan dess hängt ihop i vått och torrt. Visst allt är inte rosen rött alla dagar men absolut de flesta, livet har visst djävlats med oss både en och två gånger men vi har rätt ut det och fortsatt på stigen så mycket starkare och så mycket säkrare på varandra. Skulle inte villja leva utan min man, han och mina barn är super duper vikiga i mitt liv och jag älskar dom mer än dom någonsin kan förstå :-) Tack för att ni vill finnas i mitt liv <3<3<3.  Vi firade med bowling vilket vi älskar båda två sedan blev det en god middag och massa fniss på resturang =) Underbart. Väl hemma blev det fika med Fabian och sedan film resten av kvällen.
Under veckan har jag forskat vidare om magisteråret och kommit fram till att det är detta jag ska sattsa på om inget oförutsätt händer och där igenom måste jag plugga lite extra i två terminer men jag ser inget hinder i detta utan har redan sökt den ena av kurserna som är grundförutsättningen för fortsättningen och ser med tillförsikt fram emot hösten =) Så jag borde vara super fokuserad på denna tenta med tanke på ämnet men känner inget motstånd i det jag läser och blir då lite loj.... men jag har lördagen och söndagen på mig och även denna fredagskväll ska ägnas åt arbetsrätten och alla dessa kryphåll överallt till arbetsgivarens fördel, analyser, praxis, turordningsregler och så vidare men det är spännande och jag innser mer och mer vilken kunskapsbrist det är ute i bland arbetsgivaran.... dom skulle kunna vara så himla mycket bättre både mot sig själva och mot arbetstagaran i dessa frågor genom att vet, kunna och följa de regler, lagar och praxisar som finns att tillgå istället för att gissa sig till detta och tro att man gör rätt.
I morgon ska Felicia åter igen flytta hem för att ha sommarlov, hoppas på hyfsat väder så resan blir helt okej. Vi får se om jag följer med eller om jag lägger all min kraft på att plugga då jag blir själv hemma. Fabian börjar ju jobba i morgon bitt kl 7 så jag har ju några timmar i lugn och ro.... tror jag, man får se vad som händer.
Nej nu ska jag dyka ner i lite personaljuridik igen :-)

Kommentera

Publiceras ej