Tisdag... en mellan dag som borde bestå av en massa plugg.....

0kommentarer

Ja mina tisdagar är plugg dagar då det är mitt emellan resorna till Falun och eftersom min planering är rätt kass så blir det alltid en massa som ska in i skallen tills onsdagen... Idag startade vi men en rask härlig promenad, himla skönt när gubben har eftermiddagar och kan följa med <3 efter det blev det middagsförberedelser eftersom matlådan till <3 inte fanns, fördelen är att även min och Fabians middag då är klar och vi bara behöver värma lite när vi blir hungriga... vilket brukar dröja när det bara är vi hemma... Har pluggat på eftermiddagen det vi ska vara pålästa till morgondagens seminarium =) Sista! När jag kollade skolmailen hade äntligen min lärare svarat på frågorna vi hade ang kompletteringen av vårat arbete och vips så hade vi även kompletterat detta... vi har varit lite i valet och kvalet angånde detta men svaret avgjorde!
En lite varning kommer här... Ska ni på turridning eller rida lektion så se för sjutton gubbar till att den ni rider hos har de försäkringar som krävs så att ni inte står utan skydd om något skulle hända!!! Man vet aldrig det är levande djur vi talar om och allt kan hända tro mig... jag vet! Men där jag rider har vi allt sådant så! Har man alla tillstånd och framförallt försäkringar som täcker även andra ryttare så finns det iallafall ett visst inslag av seriösitet i verksamheten. Men visst ska även ledaren även vara utbildad och väl kunnig inom hästverksamheten man håller på med. Annars är man som mig en glad amatör, inget fel i de men man ska inte ge sig ut för att vara något annat då!! Själv fallet ska man även vara f-skattad! Allt för att de seriösa hästmänniskorna faktiskt ska kunna leva på detta och få så bra rykte som möjligt, för visso brukar de oseriösa ganska snart sållas bort men tyvärr måste ju någon göra misstagen först att anlita dessa.......
Nog om detta. Idag har en härlig träningsvärk infunnit sig allt efter dagens framlidande =) Underbart måste jag säga! I morgon tänker jag gå på dessa muskler igen =) Yesssssss!
Idag har jag även suttit i telefon halva eftermiddagen ang. försäkringar och bygglov och hej och hå..... men jag tror jag fattade allt tillslut! Förhoppningsviss har vi något slags beslut till slutet på nästa vecka. Som jag längtar =) Kan vi göra det vi drömmer om eller måste vi drömma om våra drömmar ;) Hur som så tror jag det kommer bli hur djävla bra som helst!
Nej nu blir det lite plugg i sängen innan John blund får komma på besök =)
Ha en bra kväll mina vänner
<3 <3

Kommentera

Publiceras ej