Oj nu är det länge sedan...

0kommentarer

Ja nu har det gått ett tag igen sedan jag bloggade, men det har varit en hel del med konfermationen och trasiga bilar och gud vet allt. Har pluggat en hel del, tyvärr tog jag mig inte till Falun i onsdags då våra bilar inte ville sammarbeta alls med mig men nu är det åtgärdat och nu rullar båda två igen :-) Fasiken vad beroende man är av en bil när man bor som vi gör alltså i skogen!
I tisdags var det frisörbesök och sedan styrelsemöte, trevligt värre han även plugga en hel del vilket kändes positivt!
Onsdagen blev det också plugg och handling inför konfermationen. Torsdagen blev det storstädning och min härliga fönsterputsare kom till användning igen ;-) Då det blev storstädning av mina kaklade badrumsväggar. Den är klart bäst och oj vad rent det blev! Fredagen körde vi inköp av ny gräskippare, vilket är vår första trotts att vi varit husägare i 17 år, har alltid funnits en dit vi flyttat! Men nu står det en ny fin Klippo här ute och en trimmer. Sedan fixade vi lite på gården och lagade på kvällningen maten inför lördagen. Ja Lördagen bestod av konfermation och min älskade bror med familj var upp! Så himla trevligt även Fabians släkt på Pappas sida var hos oss och vi hade det så himla trevligt =)
Nu är det Söndag och morsdag. Härligt! Började dagen med en hundpromenad då det verkar bli en fin dag och då gillar inte Gissa några utsvävningar i värmen så lika bra att fixa det när det var svalt!  Idag ska Fabian på nattvardsgudtjänst och Felicia har ridlektion sedan blir det plugg och sol resten av dagen :-) En tur till svärmor ska också hinnas med misstänker jag. Men först måste gubben vakna till liv som har natthelg denna helg.
I morgon blir det återigen Falun, nu är det sista veckan för den här terminen... vart tog tiden vägen..... ett år av tre är strax avklarade.. Underbar känsla! En tenta den 4 juni och sedan är högskolans uppgifter klara om man bara fixar den..... annars blir det omtenta i augusti.. skulle inte kännas allt för bra men jag hoppas jag klarar denna redan nu men den 10 juni vet jag hur det blev ;-)
Sedan får vi se vad sommaren har att erbjuda, bra blir det hur som!
Ha en härlig söndag nu i sol och värme!

Kommentera

Publiceras ej