Torsdag men ändå Söndag ;-)

0kommentarer

Ja då har vi en röd dag och det innebär att mina troll ungar är hemma och dom har lov i fem hela dagar vilket jag tror båda två behöver för att orka den sista biten denna termin :) Igår var jag till stallet och fixade till lilla gubben, valpen eller som han egentligen heter Nykur från Truskbäcken, kärt barn har många namn brukar man ju säga. När detta var gjort så var jag hem och fixade lite och sedan hämta Felicia för att avsluta kvällen med lite bakning av bröd och bullar gott blev det :).
I går hittade gubben äntligen vattenledningen, himla skönt så nu är det omkopplat och klart. Idag återstår det att fylla igen diket och fixa grus och såledelse även beställa betongen till plattan i morgon när det är vanlig vardag igen. Yes nu går det framåt i detta bygge. Känns så himla trälligt när man bara gräver och förstör men nu börjar man se att det går framåt och det ska bli något :P Det kommer bli så himla bra när det är klart!
Idag har jag börjat städa nu på morgonen när det är skitväder ute och alla andra vilar på sina kuddar. Gillar när jag får vara ifred när jag ska städa så nu är ovanvåningen klar så när som på golven som får vänta tills alla är vakna! Och nere är det bara köket kvar att greja i. Efter detta borde jag verkligen plugga lite inför måndagens seminarium, ser faktiskt fram emot detta :) Det blev en riktigt rolig kurs detta trotts att jag varit borta vid två föreläsningar känner jag att jag är på bannan med detta :P Tänk att man skulle få nytta av sina gamla kunskaper från det fackliga arbetet igen men den kunskapen inser jag nu var väldigt yttlig och inte helt korrekt i alla lägen på det sättet att lagen inte styr på det sättet som inom juridiken i övrigt när man tittar på arbetsrätten utan det är praxisarna som är avgörande. Så till alla er som är fackligt aktiva ta er en kurs i arbetsrätt på högskolan/universitetet det är utan att tvecka värt varje minut :-)
Jag hoppas vädret blir bättre på eftermiddagen för då tänker jag ta mig en liten tur ut till stallet och kanske en ridtur :-) Ja vem vet vad dagen har att bjuda på, så det är bäst att bli klar med denna förgrymade städningen någon gång istället för att sitta här och skriva :-)
Hoppas ni alla får en underbar lång helg och njuter av ledigheten och laddar om batterierna :-)

Kommentera

Publiceras ej