Då är det snart dags för skolan igen :)

0kommentarer

Oj vilken härlig sommar vi haft, varmt och skönt. Som student får man dock vackert sommarjobba och det gäller även mig ;) Jag har gått tillbaka till att vara undersköterska på min gamla arbetsplats, vilket har varit både roligt, intressant och väldigt nyttigt. För när man kommer tillbaka till ställen efter en stor förändring i livet ser man på saker och ting med väldigt andra ögon. Sedan är det dethär med förståelsen som vi läste om i år två på högskolan. Jag har helt enkelt satt på mig nya glasögon och ser saker ur helt andra perspektiv och har en mycket större förmåga att se saker ur flera perspektiv, vilket ger en väldigt mycket större förståelse för varför många aggerarar som de gör i vissa situationer.
 
För övrigt har jag haft lite småprojekt på gång. Har rustat fyra stolar som jag hade den stora förmånen att få av en bekant. Dessa har blivit svarta och klädda med brunt fuskskinn för att matcha övriga stolar i matrummet.
Dom blev väldans snygga om ni frågar mig :)
 
Sedan har det varit mycket hästtid även denna sommar då mitt hjärta gott på bete. Tyvärr har hans bästis flyttat men en ny farbror har tagit över.
 
Nu är det torsdag och det är lite mer än en vecka kvar till skolan börjar, taggad som jag är inför år tre på personal och arbetslivs-programmet så har jag börjat läsa lite och som vanligt är det väldigt intressant. Ska bli både med glädje och sorg jag gör detta år. När detta år är över så ska frun stå på egna ben inom detta och förhoppningsviss få ett jobb också... Har en praktik på g iaf så man vet aldrig vad det leder till :)
 
Bästa Felicia och Simon har varit till Cypern en vecka och njutit i Lils lägenhet där, idag på morgonen landade dom och när hon kollar mailen så har hon kommit in på högskolan :) Jag är så himla stolt över henne som ger sig in i detta :) Jag hade aldrig orkat efter gymnasiet men jag gör ju mitt nu istället :) Så i höst blir vi student kollegor på Högskolan Dalarna där hon ska gå Idrottstränarprogrammet med hälsoinriktning. Nu kommer man aldrig komma undan med träningen ;) 
 
Även jag har tagit tag i träningen då jag ska leda pass i höst, vilket ska bli superkul! Ser verkligen fram emot att "plåga" deltagarna igen ;) Inget är tvärbestämt men på måndag ska jag träffa föreningen och jag hoppas verkligen att dom gillar mig och ger mig förtroendet att leda pass åt dom :)
 
Nej nu ska jag städa av det jag hinner innan jag ska aggera taxi åt ungdomarna ;) och hämta dom vid tåget i Tierp. Ikväll kommer ju även min älskade make hem <3. Och när han kommer hem så ska han få sprutmåla mina nya projekt vilka är ett litet söt bord och två stolar till som ska få färgen svart :) Kommer bli så himla bra!
 
Nu ska jag blogga lite mer är det tänkt så ni som vill och har lust kan följa mitt sista år som student och en bit in i yrkeslivet inom PA förhoppningsvis :)
 
Kram
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej