Ny frisa och sommarjobbs sökande :)

0kommentarer

Igår blev det en häktisk dag :-) Jag hade ju turen att få vara modell för bästa Jessica på cut & colours i västland och det tog lite tid. Så när allt var klart blev det hem och snabbt i med någon smörgår och sedan ner till Tierp för att ta tåget till Gävle och en väldigt givande och bekräftande föreläsning om arbetsrätten inom omorganisering, neddragning och avveckling. Det var en väldigt duktig föreläsare som HR-Föreningen hade anlitat. Det är en skön känsla när man får bekräftat att de vi lär oss i skolan är verkligheten och inget annat, det gillar jag skarpt. Det är samma härliga känsla jag har när jag gör många av mina praktikuppgifter och det känns väldigt skönt!
 
Med den nya frissan blev jag jättenöjd, kändes lite konstigt med lite grönt och blått men nu har jag börjat gillat skapt innan var jag mest nöjd. 
 
Väl hemma blev det god middag i form av falukorv och makisar vilket faktiskt är underskattat gott någongång ibland. 
 
Idag har jag varit iväg med en sommarjobbs ansökan som jag lämnade in personligen och sedan har jag skickat iväg en också. Har svårt att lite på att jag skulle komma in på sommar kurserna, så då måste man söka lite jobb också även om det är en dröm att få läsa lite juridik över sommaren och förkovra mig i något som jag tycker är så himla intressant och lärorikt. Insåg igår att det även är en väldigt stor del av HR över lag och jag förstår mer och mer alla annonser där det krävs allt mer arbetsrätt i kunskap för att få jobben.
 
Dock tycker jag att det är grymt svårt att skriva dessa ansökningar... men tror jag fick till det tillslut iaf :) Nu återstår mest att vänta och se vad som händer :).
 
Nu ska jag börja plugga eller ja plugga och plugga kolla lite i boken inför morgondagens tenta. Fick just mail om att tentan är på plats och att allt är klart inför morgondagen :-) Det är service det! Tack Tierps kommun för det :)
 
 
Så här var gången igår under klipp och färg processen :-) Den härliga kopparfärgen som uppstod vid avfärgningen blev himla cool, kan nog vara något för sommaren med lit blekta slingor i tillsammans med några djupare röda ;-) Vad tror ni?
 
Nej nu ska jag ner i plugg täsket ;-)
 
Kram

Kommentera

Publiceras ej