Äntligen är bilfan städad...

0kommentarer

Tänk vissa saker bara skjuter man framför sig... sedan gubben började i Ljusdal så har jag skrutt i bangbang här hemma som bil. Den har ju varit den bilen vi kört allt mellan himmel och jord i, sopor, hö, hästprylara ja allt helt enkelt och endel grejor stannar av någon konstig anledning kvar i bilen... så det skramlar och låter väldigt på isiga och knöliga vägar. Men idag tog jag tiden och städade ur den och damsög och torkade ur den inåti i alla fall :-) Nu känns det mer som min bil, helt enkelt lite ordning och reda :)
 
Idag var jag ut till stallet och gubben åkte och köpte virke till min gaderob som ska förenkla lite av våran förvaring här hemma så ikväll blir det lite byggande är det tänkt ;) Ska bli jätteskönt att äntligen få det gjort. 
 
I stallet idag så tränade jag Nykur lite med ikea kasse och lite bett träning medans jag borstade honom. Efter det blev det ett skönt ridpass på volten med Gustur i solen. 
 
Nu ska jag i väntan på gubben och ungdomarna, tömma gaderoben som vi ska bygga i ikväll sedan blir det väl en skön eftermiddagspromenad med hunden i solen :-)
 
Ha en härlig lördag vänner för det ska jag ha :-)
 
 
Lite bilder från idag, Nykur med påsen på huvudet dock lite svårt att vara stilla då ;) Sedan en bild med gapande mun då han tuggar frenetiskt på bettet när han har det i munnen så det är bäst att vänja honom redan nu inför det som komma skall :) Sedan Gustur sadlad och klar för lite äventyr på volten. Voljlokarna vi har till ridskolehästaran är märkta med stallets namn och sista bilden är en lycklig häst (Nykur) som får hö :-)

Kommentera

Publiceras ej