Om att vara flexibel och kastas in i saker som utvecklar mig som människa :)

0kommentarer

I helgen var det förbundskonferens för NBV, denna konferens var min andra av tre möjliga och dom är så himla roliga och utvecklande. I år var det ett seminare schema där vi fick välja vad som intresserade oss, men med en tanke på att sprida styrelsen så vi fick så mycket lärdom med oss som möjligt var. När vi börjar vår tågresa ner så får jag en förfrågan om att medverka vid en föreläsning som föreläsare. Visst jag blev så himla osäker vad kan jag bidraga med i detta sammanhang.... men min vän övertygade mig och gav mig en överblick över vad som skulle gås igenom och hur hon tänkt upplägget. Så jag tackade ja med min inre motivering att ja går det åt pipsvängen så har du iaf lärt dig något av detta ;) Men lördagen gick och vi visste inte alls hur många som skulle komma då detta som sagt var var ett av fyra att välja på. Men döm om vår förvåning när lokalen blir full av engagerade styrelsemedlemar och verksamhetschefer. Vi blev stolta över det vi skulle göra och körde på :) Efteråt så fick vi väldigt fin respons på det vi gjort! Så nu har jag gjort min första Personalarbetes relaterade föreläsning som föreläsare och jag fixade det :) *stolt* men självklart var det tack vare min underbara vän och styrelsekollega som detta gick vägen men en bättre introduktion i denna värld kan man nog inte få :) Längtan efter ett jobb blev i och med detta ännu större.
 
I övrigt var dessa dagar väldigt väldigt intressanta och jag fick en massa bra saker med mig hem, i alla avseenden :) Känner mig faktiskt, hur löjligt det än låter väldigt lyckligt lottad som får vara en del av detta och få möjligheten att utvecklas i min takt inom min rörelse :) 
 
På måndagen i skolan så diskuterade vi just detta att bli *inkastad* i nya saker och främst oväntade saker, utan lång föreberedelse tid. Jag är av inställningen att man fixar det och att folk frågar inte om dom inte tror på en :*) Andra sa att de skulle dö om dom inte fick klara ramar och tydliga instruktioner. I min värld blir det mindre levade då och kan nog upplevas som stelt av de som ska lyssna. I helgen refleterade jag över hur viktig dialogen är under en föreläsning och hur mycket de olika deltagarna styr det som behandlas under själva föreläsningen :) Mycket går inte att planera men allt går att svara på eller ta reda på och återkomma ;) 
 
Som sagt var vi är alla olika men diskutionen gjorde att jag även fick förståelse för de som vill ha det så utformat.
 
Nej nu ska det läsas och skrivas reflektionsprotokoll till skolan och kursen Organsering och lärande - processer.
 
Kram